26 Ağustos 2016 Cuma

Thabo Sefolosha Röportajı/Çeviri



Genel olarak bu off-season'daki kadro değişikliği hakkında ne düşünüyorsun?

Değişen şeyler oldu.Yeni bir sezona giriyoruz.Bence farklı bir dinamiğe sahip olacağız.Bence bizim için iyi bir değişiklik oldu.Daha sert ve mücadeleci olacağız gibi.

Al Horford'ın yerini Dwight Howard,Jeff Teague'nin yerini ise Dennis Schröder alacak.Bu değişiklikler ile geçtiğimiz sezona göre nasıl farklılıklar izleyeceğiz?Öncelikle Howard ile?

Dwight şutör bir pivot değil.Horford pick&pop oynayabiliyor ve şut atabiliyordu.Howard'ın daha çok çembere yakın oynayacaktır.Bence savunma konusunda da bizi üste çıkaracak ve bu bizim de oynadığımız sertlik.Bunlar bizim de eksiklerimizdi.O gelicek ve büyük bir boşluğu dolduracak.

Peki Schröder?

Teague'nin bu takıma verdiklerini seviyordum.O her zaman sertti.Dennis inanılmaz bir yetenek.Harika bir oyuncu olabilir.Hepimiz ona yardım edeceğiz.Yaşına göre çok zor bir pozisyonda,omuzlarında çok fazla yük var.Bu yükü kaldırması için ona yardım edeceğiz.Ona ve Dwight'a.Oyun kurucu ve pivot arasındaki ilişki çok önemli olabilir.Onların rahat hissetmeleri için benim gibi bir süredir burada olan veteranlar olarak her türlü yardımı yapacağız.

Hawks sisteminde 4 ve 5 numaralar hareketli ve yer değiştiren oyunculardı.Fakat Dwight klasik bir pivot bu yüzden bu duruma uyamaz.Sen bu konuda ne düşünüyorsun?

Savunmada bu hala mümkün.Hücumda topu dolaştıran bir sistemimiz vardı.Horford'un yaptıklarını düşünüyorum da sanırım bu sezon farklı şeyler izleyeceğiz.Daha çok potaya devrilme,pota altını daha çok zorlama veya dış oyunculara daha fazla alan.İlginç olacak.

Howard'ın pota altındaki varlığının size daha çok boş atış sağlayacağını düşünüyorum.Buna katılır mısın?

Bu basketbol da bilinen birşey.Atletik bir oyuncu potaya doğru gidebilirse smaçlar ve sayıyı alır,onu savunmak zorundasınız.Kanatlardan daha çok boş atış yakalayabiliriz.Geçtiğimiz sezon 5 oyuncununda üçlük çizgisi dışında olduğu durumlar oluyordu.Bu sezon farklı olacak.

Bu değişiklikleri yapmak ne kadar süre alacak?

Bunu kimse bilemez.Sezonun ilk iki haftasından sonra herşey belli olacaktır.Bu bir takım inşa etmek.Bu süre sonrasına sahaya çıkacağız,savaşacağız.Eğer herkes bir aile gibi hisseder ve rolünü kavrayabilirse herşey harika olcaktır.

Bu değişiklikler ile birlikte gelecek yıl daha iyi olabilecek misiniz?Takımı Doğu Konferansı'nda nerede görüyorsun?

Bazı özelliklerimiz kaybettik.Fakat Dwight'ın gelmesi ile bazı özellikler kazandık.Horford gibi bir oyunuyu kaybettik.Onun getirdiklerini bu takıma getirebilmek çok zor.Genel olarak hala kaliteli bir oyuncu grubumuz var.Şimdi bir takım olmalı,takım gibi oynamalı ve maçları kazanmalıyız.

Takıma bu yaz katılan çaylaklar hakkında ne düşünüyorsun?

Taurean Prince vücut olarak çok hazır.Hemen süre almaya başlayabilir.Malcolm Delaney tecrübeli bir çaylak.Bize çok yardımı olacaktır.Özellikle Jarrett Jack'in yeni bir sisteme geldiğini ve Denis'in çok genç olduğunu düşünürsek.Malcolm bizim için büyük bir artı.

Yaz boyunca neler yaptın?

Bütün yaz çalıştım.Yeni değişikliklerle birlikte hücumda daha fazla fırstat yakalayacağım.Bunun üzerine çalıştım.Şuan harika hissediyorum,vücudum hazır.Yeni sezona hazırım.

Bu sezon kontratının son yılı.Bunun hakkında ne düşünüyorsun?

Bunu önemsiyorum desem yalan söylemiş olurum.Bu bir sezon,eğer sen sezonda görevlerini yerine getirirsen devamı kendiliğinden gelecektir.Kontrol edebileceğim şeylere odaklandım.Oyunumu oynamak ve maçları kazanmak istiyorum.



Orjinal Link:https://thehardwoodnation.net/2016/08/23/qa-thabo-sefolosha/
Chris Vivlamore'nin röportajından çeviridir.

0 yorum:

Yorum Gönder